Shane Bitney Crone

Jag gick precis in på qx och såg en "blogg" eller vad man ska kalla det, som handlade om en tragisk livshistoria för den unge Shane Bitney Crone och han bortgångna pojkvän Tom Bridgegroom...
 
Han har lagt upp en video på youtube om hela historian där han berättar om Tom´s död, hur hans delstat inte tillät homosexuellt brölopp och hur Tom´s föräldrar försökte radera alla minnen angående deras sons och pojkvännen Shane och inte lät honom komma eller vara inkluderad på Tom´s begravning, samt att han inte fick se Tom på sjukhuset, för att dom ansåg att det var en synd att vara homosexuell..
 
Detta äcklar mig så enormt, men jag är glad att folk stöttar Shane, precis som jag, och på söndag kommer det även ut en dokumentär på Netflix som heter "Bridgegroom" som handlar om just detta, vilket jag ser otroligt fram emot och jag hoppas verkligen att han får det stöd han behöver för att göra en skillnad för homosexuella världen över! 
Jag hoppas även att Tom´s föräldrar för en tankeställare och brinner i helvetet för detta.. 
 
Han har redan fått både Bill Clinton´s och Obama´s stöd, så jag tror att framtiden ser bättre ut för homosexuella än vad den någonsin gjort tidigare! :)
 
 
 
Om någon vill se Netflix dokumentären med mig så får ni gärna höra av er! 
Här har ni "mini dokumentären" som Shane har gjort helt själv! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0